Cjelodnevna nastava

Pitanja i odgovori

01.

Kako funkcionira cjelodnevna škola? 

Sama nastava u cjelodnevnoj školi podijeljena je na četiri dijela odnosno četiri odgojno obrazovna programa. Prvi dio je takozvani A1 program odnosno program redovne nastave. Baš kao i sada podijeljena je u predmete, s obvezama učenika i nastavnika za praćenje usvojenih kurikuluma. Drugi dio je takozvani A2 program odnosno program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja. U cjelodnevnoj školi A1 i A2 program obvezni su za sve učenike i svaki će se dan primjenjivati u nastavi koja će u obveznom dijelu trajati do najkasnije 15 sati. Treći i četvrti program izborni su programi – B1 su izvannastavne a B2 izvanškolske aktivnosti na koje učenik može i ne mora ići. Ta dva programa na raspolaganju su učenicima od 15 sati do najkasnije 17 sati.

02.

Što je A1 program, odnosno redovna nastava? 

Sve ono što i danas učenici rade na nastavi uz činjenicu da se u cjelodnevnoj nastavi mijenja satnica pojedinih predmeta i uvode novi predmeti.

Što točno učenici rade na A2 programu odnosno program potpomognutog učenja?

 Ponavljaju naučeno gradivo toga dana, pojašnjava im se ono što ne razumiju i nisu shvatili, pišu zadaće i sve zadatke koje su dobili od profesora na redovnoj nastavi. To sve rade u školi u suradnji s profesorima koji tada nemaju ulogu predavati nego se posvetiti djeci i potruditi da savladaju gradivo i sve usvoje ili nauče više. Naime sada u školama postoji dopunska i dodatna nastava – ona nije obvezujuća a neke je škole i nastavnici niti ne provode. Tako djeca nemaju priliku svladati gradivo jer im se nastavnici u trenutnom obliku nastave u našim školama ne stignu posvetiti, a sada će im to biti obveza. Dakle sve ono što djeca danas rade kad se vrate s nastave, s roditeljima ili na instrukcijama pokušavajući svladati gradivo radit će u tom dijelu u cjelodnevnoj školi, a nastavnik se obvezuje da svaki učenik mora dostići osnovna znanja gradiva i sadržaja. upravo zbog uvođenja ovog dijela u cjelodnevnu školu nema rješavanje domaćih zadaća kućama niti bi se djeca kući trebala trošiti sate učeći. Dakle sve školske obveze svaki učenik obavlja u školi uz stručnu pomoć.

03.

Što se mijenja u samoj nastavi?

Svim se učenicima od prvog do osmog razreda za jedan sat tjedno povećava sat hrvatskog jezika od satnice koju imaju trenutno. Za sat više povećava se i matematika. Od prvog do četvrtog razreda uvećava se i satnica likovne i glazbene kulture, a učenicima četvrtog razreda za jedan sat tjedno uvećava se i satnica tjelesnog. Informatika postaje obvezni predmet kroz sve godine osnovnoškolskog obrazovanja. Do sada je taj predmet bio obvezan u V. i VI. razredu i učio se dva sata tjedno, a sada je obvezan od I. do VIII. razreda i učit će se jedan sat tjedno u redovnoj nastavi. Učenicima V. i VI razreda za jedan sat tjedno povećava se satnica tehničke kulture u odnosu na trenutnu satnicu toga predmeta u školama, a uvećava se i satnica geografije

04.

Kako funkcionira cjelodnevna škola? 

Sama nastava u cjelodnevnoj školi podijeljena je na četiri dijela odnosno četiri odgojno obrazovna programa. Prvi dio je takozvani A1 program odnosno program redovne nastave. Baš kao i sada podijeljena je u predmete, s obvezama učenika i nastavnika za praćenje usvojenih kurikuluma. Drugi dio je takozvani A2 program odnosno program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja. U cjelodnevnoj školi A1 i A2 program obvezni su za sve učenike i svaki će se dan primjenjivati u nastavi koja će u obveznom dijelu trajati do najkasnije 15 sati. Treći i četvrti program izborni su programi – B1 su izvannastavne a B2 izvanškolske aktivnosti na koje učenik može i ne mora ići. Ta dva programa na raspolaganju su učenicima od 15 sati do najkasnije 17 sati.

04.

Zar će djeca biti u školi do 17 sati? 

Ne. Cjelodnevna nastava ima obvezni dio koji će sada trajati  do  najkasnije 15 sati. Nakon toga kreću izvannastavne i izvanškolske aktivnosti a ovisno o njihovom odabiru ovisit će i konačni boravak u školi.

Skip to content